{"id":471,"date":"2022-01-11T08:07:29","date_gmt":"2022-01-11T08:07:29","guid":{"rendered":"https:\/\/coachingdejong.nl\/?p=471"},"modified":"2022-01-11T08:12:08","modified_gmt":"2022-01-11T08:12:08","slug":"communicatie-conflict-werk","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/coachingdejong.nl\/algemeen\/communicatie-conflict-werk\/","title":{"rendered":"Communiceren op de werkvloer: conflicten voorkomen en oplossen"},"content":{"rendered":"\n

Hoe los je een vervelende situatie op je werk op? In een eerdere blog schreef ik over open en eerlijke communicatie op de werkvloer. In deze blog biedt ik je inzicht in de drie manieren om een conflict op te lossen: de situatie veranderen (verbeteren), accepteren of verlaten. In mijn praktijk zie ik namelijk veel mensen die het plezier in hun werk compleet kwijt zijn door conflicten die ontstaan zijn door slechte communicatie. Voorbeelden als niet voor jezelf opkomen wanneer die ene collega weer een kwetsende opmerking maakt, als jouw collega alle lof krijgt voor jouw harde werken of als je het gevoel hebt gepasseerd te worden voor een promotie, leiden tot veel frustratie en zelfs verdriet. Deze conflicten leiden tot frustratie, wantrouwen, afname in productiviteit en ook zeer regelmatig tot een burn-out. Grenzen stellen en open communicatie is essentieel voor een veilige werkomgeving \u00e9n je gezondheid. Daarom geef ik in deze blog een aantal tips die bijdragen aan open en constructieve communicatie op de werkvloer. Ik hoop je met deze tips iets te bieden waar je direct mee aan de slag kan en zo bij te dragen aan jouw (werk)geluk.<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Welke uitdagingen kom jij tegen in je werk? Eigenlijk heb je in iedere situatie, of daar nu wel of geen anderen bij betrokken zijn, drie keuzes:<\/p>\n\n\n\n